کانون سردفتران و دفتریاران

دوشنبه, 01 آبان 1396

 

آدرس كانال ما در تلگرام
@notary_ir

صفحه ما در سايت آپارات

برگزاری دومین نشست هم‌اندیشی هیات مدیره کانون با سردفتران و دفتریاران

برگزاری دومین نشست هم‌اندیشی هیات مدیره کانون با سردفتران و دفتریاران

 دومين نشست هم انديشي هيات مديره كانون با سردفتران و دفترياران استان تهران برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران، اين نشست عصر ديروز با حضور محمدرضا دشتي اردكاني، رئيس كانون سردفتران و دفترياران، اعضای هیات مدیره کانون، سردفتران و دفتریاران استان تهران در سالن اجتماعات کانون سردفتران برگزار كه طي آن به سوالات و انتقادات همكاران پاسخ داده شد. اما اين نشست با نشست قبلي يك تفاوت بزرگ داشت و آن حضور ميرصادق سعادتيان، مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران بود.

 

در ابتداي جلسه رئيس كانون سردفتران و دفترياران ضمن قدرداني از حضور همكاران سردفتر و دفتريار در اين نشست،‌ اظهار اميدواري كرد كه جلسات آينده هم‌انديشي به صورت مستمر و مداوم برگزار شود تا هيات مديره كانون ضمن بهره‌گيري از خرد جمعي، بيش از پيش در راستاي تحقق اهداف جامعه سردفتري گام بردارد.

 

دشتي اردكاني، با اشاره به پرداخت ماليات بر ارزش افزوده، تاكيد كرد: علي‌رغم تلاش‌هاي صورت گرفته از جانب سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و كانون سردفتران و دفترياران، اما سازمان امور مالياتي آمادگي لازم براي اين كار را ندارد و كانون همچنان بايد آمارهاي خود را به صورت CD ارسال كند.

 

وي به سرمايه‌گذاري و تاسيس موسسه اشاره كرد و گفت: از سال 1384 تاكنون براي سپرده‌هاي كانون قصد سرمايه‌گذاري داشتيم كه بنا به دلايلي مخالفت شد؛ اخيرا نيز كارگروهي تشكيل شده تا با تاسيس موسسه‌اي بتوان براي آينده كانون و همكاران سردفتر و دفتريار سرمايه‌گذاري كرد.

 

در ادامه مير صادق سعادتيان، مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران درخصوص سوال مطرح شده مبني بر تعطيلي روزهاي پنجشنبه گفت: باتوجه به نظرسنجي انجام شده با رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، اين مساله مورد موافقت ايشان واقع نشد و همچنان روزهاي پنجشنبه دفاتر اسناد رسمي به فعاليت خود ادامه مي‌دهند. همچنين در روزهاي پنجشنبه اقبال مردم به دفاتر اسناد رسمي بيش از ساير روزهاست.

 

ميرصادق سعادتيان همچنين درخصوص پرداخت هزينه پست براي اسناد مالكيت افزود: پيرو مذاكرات به عمل آمده با اداره پست و كانون سردفتران درخصوص واريز وجوهات، لازم است كه دفاتر اسناد رسمي حسابي در پست بانك فعال كنند تا وجوهات مربوطه با توجه به كاركردشان از سوي اداره پست مستقيما به حساب آنان واريز شود.

 

نايب رئيس كانون سردفتران و دفترياران نيز در اين جلسه به اقدامات انجام شده طي ماه‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: در طول دو الي سه ماه گذشته هيات مديره در بخش بيمه درماني پارلماني و پيگيري اسناد خودرو و موارد ديگر اقداماتي انجام داده كه در فضاي مجازي به اندازه كافي اطلاع‌رساني شده است.

 

محمد عظيميان افزود: مهمترين مساله پيش رو در روزهاي آينده اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمي است.

 

به گفته وي نقشه راه دفاتر اسناد رسمي در سال‌هاي آينده اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمي است كه در فضاي مجازي منعكس و در پرتال كانون گذاشته خواهد شد و همكاران ظرف دو هفته آينده نظرات خود را در اين خصوص به دفتر حقوقي براي جمع‌بندي و ارائه به مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي ارائه كنند.

 

همچنين در اين مراسم، علي خنداني با ارائه گزارش شفاف مالي و ذكر اعداد و ارقام، درآمد و هزينه‌ها را به استماع حضار رساند.

 

خزانه‌دار كانون اعلام كرد: آمادگي لازم را داريم تا در هر جلسه‌اي كه اعلام شود اطلاعات شفاف از درآمدها و هزينه‌ها اعم از دريافتي و پرداختي به همكاران اعلام شود.

 

 

تاریخ ارسال خبر: 
95/10/20