کانون سردفتران و دفتریاران

دوشنبه, 01 آبان 1396

 

آدرس كانال ما در تلگرام
@notary_ir

صفحه ما در سايت آپارات

رئیس سازمان ثبت خبر داد:تعیین مختصات مالکیت مردم و دولت در کمتر از ۵ دقیقه

رئیس سازمان ثبت خبر داد:تعیین مختصات مالکیت مردم و دولت در کمتر از ۵ دقیقه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تعیین مختصات مالکیت مردم و دولت در کمتر از ۵ دقیقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران به نقل از خبرگزاري تسنيم، احمد تویسرکانی در آئین افتتاح سراسری شبکه موقعیت‌یابی یکپارچه مالکیت‌ها، دفتر الکترونیک گواهی امضا دفاتر اسناد رسمی و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد یک دستگاه با خدمات فراگیر در کشور است و همه مردم با خدمات ثبت در ارتباط هستند.

 

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: سازمان ثبت به عنوان یک دستگاه اداری، فعالیت بیش از 100 ساله دارد و در گذر زمان دچار آسیب های اداری شده بود و به تحولات اساسی نیاز داشت.

 

تویسرکانی گفت: در سنوات اخیر تلاش های زیادی شد تا از آسیب‌های گذشته خارج شویم به طوری که امروز سازمان ثبت از پیشگامان تحول اداری است.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: امروز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برخی اقدامات جدید کلید می‌خورد. یکی از موضوعات مهم در کشور، اجرای کاداستر و شناسایی مالکیت‌های دولتی و اشخاص است اما متاسفانه محدودیت‌های ابزاری مانع از اجرای آن شده بود.

 

وی ادامه داد: از سال 93 که قانون کاداستر اجرایی شد یکی از تکالیف سازمان ثبت، ایجاد یک شبکه دقیق ملی برای موقعیت یابی مالکیت های مردم و دولت بود. از سال گذشته اقدامات اجرایی برای این شبکه کلید خورد و امروز این کار بسیار مهم که قریب 100 کشور از آن استفاده می کنند، اجرایی می شود.

 

به گفته تویسرکانی در یکسال گذشته 143 ایستگاه ماهواره‌ای ثابت در نقاط مختلف کشور مستقر شده و هم اکنون بیش از 500 کاربر آمادگی استفاده از این شبکه را دارند.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با این شبکه، تعیین مختصات جغرافیایی مالکیت‌ها در کمتر از 5 دقیقه و با خطای کمتر از 30 سانتی‌متر انجام می شود.

 

وی در ادامه به افتتاح دفتر الکترونیک گواهی امضا اشاره کرد و گفت: اقدام دومی که امروز کلید می‌خورد، حذف آخرین دفتری است که در دفاتر اسناد رسمی مجبور بودیم به شکل کاغذی استفاده کنیم.یکی از خدمات دفاتر اسناد رسمی، گواهی امضا بود. در گذشته سوابق گواهی امضا در دفاتر کاغذی نگهداری می‌شد اما با ایجاد زیرساخت و نرم‌افزارهای لازم، این دفتر حذف و ترتیبات گواهی امضا تغییر می یابد.

 

به گفته وی دستورالعمل دفتر الکترونیک گواهی امضا به دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور ابلاغ شده و از امروز بر اساس سیستم متمرکز گواهی امضا عمل می شود و سوابق در بانک‌های نرم‌افزای نگهداری خواهد شد.

 

براساس این گزارش، همچنین امروز به مناسبت دهه مبارک فجر، در 9 نقطه کشور شامل تهران، زنجان، کردستان، خوزستان، آذربایجان غربی، قم، هرمزگان و مرکزی از ساختمان های سازمان ثبت بهره برداری شد.

 

تاریخ ارسال خبر: 
95/11/16