کانون سردفتران و دفتریاران

چهارشنبه, 07 فروردين 1398

اجرای طرح ساماندهی دفاتر در حاشیه مراکز تعویض پلاک

اجرای طرح ساماندهی دفاتر در حاشیه مراکز تعویض پلاک

مديركل ثبت استان تهران از اجراي طرحي خبر داد كه براساس آن دفاتر فعال در حاشيه مراكز تعويض پلاك با هدف جا به جايي آنها ساماندهي مي شوند.

 

 

به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران، دكتر عبدالحسين رامشي با حضور در كانون سردفتران و ديدار با اعضاي هيات مديره در رابطه با ساماندهي دفاتر اسناد رسمي در حاشيه مراكز تعويض پلاك گفت: اخطار اوليه را به دفاتري كه شأن سردفتري و دفاتر اسناد رسمي را رعايت نمي‌كردند داده شد و طي هماهنگي با كانون مقرر شد كه تا آخر بهمن ماه نسبت به اين مهم اقدام شود و در نهايت بعضي از سردفتران تعهد به جا به‌جايي دادند اما اين تعهد به صورت كامل رعايت نشده است.

 

رامشي ادامه داد: با پيگيري‌هاي انجام شده ناگزير توكن اين دفاتر قطع خواهد شد و قادر به خدمات دهي نخواهند بود.

 

تقسيم اسناد در تهران ساماندهي خواهد شد


مديركل ثبت استان تهران همچنين درخصوص تقسيم اسناد در تهران و گلايه مندي برخي دفاتر اسناد رسمي  اظهار داشت: چندي پيش سامانه‌اي در استان خراسان رضوي با همكاري اداره كل ثبت استان و كانون خراسان رضوي اجرايي شد كه با استقبال سردفتران روبرو شد و تقريبا عدالت نسبي بين سران دفاتر در شهر مشهد اجرا شد اما متاسفانه اين سامانه با توجه به حجم زياد و گستردگي شهر تهران،جوابگوي اين استان نيست.

 

رامشي به پيشنهادات كانون به سازمان ثبت درخصوص سامانه تقسيم عادلانه اسناد اشاره كرد و گفت: كانون در اين راستا تعيين سقف را مدنظر قرار داده و اميدواريم تصميم سازمان و كانون در شوراي سياست گذاري اين سازمان تصويب شود و به مرحله عمل برسد كما اينكه در صورت عدم تصويب، ‌سامانه‌اي كه در استان خراسان رضوي به اجرا درآمده بود با ارتقا در تهران هم قابل اجرا خواهد بود.

 

مشكل مرخصي ساعتي سردفتران حل مي شود


مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران از اقدامات مفيد اين اداره  كل در زمينه مرخصي ساعتي سردفتران خبر داد.

 

رامشي گفت: در حال حاضر ارايه مرخصي روزانه سردفتران با مشكلي روبرو نيست و در مورد مرخصي ساعتي با به روز رساني سامانه شاهد اتفاقات خوبي خواهيم بود.

 

وي با بيان اينكه بين حوزه بازرسي و اموراسناد تقسيم انجام شده و فعاليت هاي امور اسناد و سردفتران جدا شده است ادامه داد: تدابيري انديشيده شده است كه در زمان مرخصي سردفتر، اثر انگشت دفتريار به عنوان جايگزين مورد قبول قرار گيرد و به دنبال شرايطي هستيم كه اين اتفاق بيفتد.

 

رامشي در پاسخ به اينكه اين امر چه زماني اجرايي خواهد شد، گفت: اين مورد به سياست هاي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور بستگي دارد و تاكنون در رابطه با مرخصي ساعتي دستورالعملي ارايه نشده اما اداره كل ثبت استان تهران پيگير اين موضوع خواهد شد.

 

 

تاریخ ارسال خبر: 
97/12/01