کانون سردفتران و دفتریاران

دوشنبه, 23 تير 1399

جلسه پروژه پرداخت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی در وزارت امور اقتصاد و دارایی تشکیل شد

جلسه پروژه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی روز گذشته در محل دفتر خزانه دار کل کشور در وزارت امور اقتصاد و دارایی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، در این جلسه اکرمی؛ معاون هزینه و خزانه دار کل کشور، سلیمانی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه فناوری سازمان ثبت، جهانگرد؛ مشاور IT  سازمان ثبت، مجرد مشاور رییس سازمان امور مالیاتی کشور ، قنبری؛ عضو هیات مدیره بانک ملی و دشتی اردکانی، رییس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه جهانگرد، مشاور IT سازمان ثبت گزارش کاملی از چگونگی شکل گیری سامانه پرداخت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در دوره گذار از سیستم سنتی به مکانیزه هستیم، بخش اساسی مشکلات کار را حل شده دانست و ادامه داد: تنها برخی از مشکلات جزئی وجود داردکه باید با همت همه دست اندرکاران حل شود. در حقیقت مشکلات از نظر حقوقی حل شده اما از نظر اجرایی به روان سازی نیاز داریم تا این کار را چون الگویی برای تمام دستگاه های کشور تا انجام اساسی در راه دولت الکترونیک پیش ببریم.

در ادامه این جلسه، گزارش پروژه پرداخت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی توسط مسولان مطرح شد و دموی کار و مراحل آن به نمایش گذاشته و سوالات مربوطه توسط کارشناسان پاسخ داده شد.

همچنین در این جلسه نحوه واریز وجه به حساب خزانه داری مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد بانک ملی ایران تاییدیه لازم را در خصوص برخط بودن حساب های خزانه ابلاغ کند.

انتهای پیام