کانون سردفتران و دفتریاران

جمعه, 02 اسفند 1398

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: 92 درصد خدمات ثبتی به صورت مکانیزه و الکترونیکی ارائه می‌شود

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: 92 درصد خدمات ثبتی به صورت مکانیزه و الکترونیکی ارائه می‌شود

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان ثبت در راستای الکترونیکی شدن خدمات، گفت: افزایش امنیت نگهداری اطلاعات، افزایش محرمانگی اطلاعات در تنظیم اسناد و جلوگیری از به وجود آمدن تناقض در تنظیم اسناد از جمله دستاورد‌های این سامانه است.

 

به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران به نقل از روزنامه حمايت، هاشم کارگر با اشاره به اقدامات سازمان ثبت اسناد کشور در روند الکترونیکی شدن خدمات، اظهارکرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی خدمات متنوعی را به طور مستمر به آحاد جامعه و دستگاه‌های مختلف دولتی ارائه می‌دهد.


وی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر این سازمان در راستای ارائه خدمات به مردم گام‌های مثبتی برداشته و تحول عظیمی در فرآیند‌ها و شیوه‌های ارائه خدمات، ارتقاء رضایت متقاضیان خدمت، شفاف‌سازی امور، کاهش مراجعات حضوری، ارائه حداکثری خدمات در محیط مجازی و ارتقاء سلامت اداری ایجاد کرده است.


معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان انواع مالکیت معنوی اعم از ثبت اختراع، علایم تجاری و طرح‌های صنعتی، اظهارکرد: سازمان ثبت اسناد لذا همواره در طول سالیان اخیر سعی کرده است نگاهی تحول‌گرایانه در ارائه خدمات به مردم داشته باشد. به همین منظور چندین سال است که بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از اولویت‌های اصلی این سازمان شمرده می‌شود.


کارگر با اشاره به کاهش چند ده میلیونی مراجعه متقاضیان و حذف میلیون‌ها اوراق بهادار و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی به جای خدمات سنتی با استفاده از سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی به روز گفت: هم‌اکنون سازمان ثبت اسناد، سامانه‌ها، نرم‌افزار و بانک‌های اطلاعاتی گوناکونی مانند سامانه ثبت الکترونیک اسنادرسمی در دفاتر اسنادرسمی، سامانه ثبت الکترونیک ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، سامانه ثبت الکترونیک مالکیت‌های صنعتی، خدمات الکترونیک حوزه اجرای مفاد اسنادرسمی، سامان ثبت الکترونیک وقایع ازدواج و طلاق و سامانه مدیریت کشوری املاک را جهت تسهیل و تسریع امور متقاضیان و خدمات ثبتی ایجاد و راه‌اندازی کرده است.

 ارائه ۶۸ میلیون خدمت به مردم در سال گذشته
معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: پیشگیری از وقوع جعل، توسعه ساختار و افزایش واحد‌های ثبتی، کاهش فساد اداری و ارتقا سلامت اداری، کاهش دعاوی حقوقی و پرونده‌ها در محاکم قضایی، حذف میلیون‌ها تردد شهری، ارائه خدمات در فضای‌مجازی، حذف صدور اسناد معارض، جلوگیری از اقدامات افراد سودجو، کمک به برنامه‌ریزی کشور در مباحث فرهنگی، شفافیت در مالکیت‌ها، اصلاح قوانین پیچیده و به روز کردن آن‌ها و اصلاح و حذف فرآیند‌های زاید بخشی از دستاور‌هایی است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سنوات اخیر با همین منابع محدود آن‌ها را فراهم آورده است.


کارگر در ادامه سازمان ثبت اسناد و املاک را جزء دستگاه‌های برتر کشور در ارائه خدمات سریع و شفاف به متقاضیان عنوان و با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۸ میلیون خدمت به مردم ارائه شده است، تصریح‌کرد: در اجرای سیاست به کارگیری فناوری‌های نوین و تحول در فرآیند خدمت‌رسانی براساس آمار و عملکرد موجود هم‌اکنون این سازمان بیش از ۹۲ درصد از خدمات خود را به صورت مکانیزه ارائه می‌کند.


وی در ادامه به حذف دفتر دست‌نویس سردفتر و راه‌اندازی دفتر الکترونیک اسنادرسمی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات سال ۹۵ حوزه فناوری سازمان ثبت اشاره کرد و افزود: در اجرای مقررات ماده ۷ قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مبنی بر لزوم ایجاد دفتر الکترونیک، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به ایجاد زیرساخت مورد نیاز برای تحقق این امر اقدام کرد.


معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیان کرد: افزایش امنیت نگهداری اطلاعات، افزایش محرمانگی اطلاعات در تنظیم اسناد، جلوگیری از به وجود آمدن تناقض در تنظیم اسناد، بهینه‌سازی زمانی تنظیم اسناد، افزایش دقت و کنترل فرآیند تنظیم سند، سهولت در بررسی استعلام‌های اسناد تنظیمی، افزایش سرعت دسترسی به اسناد تنظیم شده، جلوگیری از خطا‌های انسانی در تنظیم اسناد از جمله دستاورد‌های این سامانه است.

 

تاریخ ارسال خبر: 
96/06/06