پنجشنبه, 08 اسفند 1398

نقل وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: به موجب ماده 32 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شده است.

به گزارش روابط عمومي به نقل از خبرگزاري فارس، محمد عظیمیان در رابطه با نقل و انتقال سند خودرو گفت: با توجه به اینکه مبنای قانون برای نقل و انتقال اسناد خودرو براساس ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است، بنابراین نقل و انتقال این سند براساس قانون به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی است.

وی افزود: دیدگاه قانونگذار در این خصوص تغییری نکرده است و اخیراً نیز مجدداً بر آن تأکید شده است.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور با اشاره به تصمیم اخیری که در بحث قانونی این موضوع اتخاذ شده، گفت: یکبار دیگر قانونگذار موضوع نقل و انتقال سند خودرو را تعیین تکلیف کرده و در واقع برای آن تفکیک قائل شده است.

عظیمیان ادامه داد: در ماده 32 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تأکید شده که تنظیم سند رسمی نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و تعویض پلاک خودرو نیز در مراکز تعویض پلاک انجام گیرد.

وی افزود: بنابراین، حیطه فعالیت این دو تفکیک شده و تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و فعلا قانونگذار ماده اصلاحی در این موضوع ارائه نکرده و روش تنظیم سند نیز تغییر نکرده است.

در سامانه فارس من، موضوعاتی با عناوین آقای رئیسی شما تکلیف سند خودرو را مشخص کنید و لزوم بازنگری در الزام به تنظیم سند خودرو در دفتر اسناد رسمی ثبت شده است.

انتهای پیام

98/11/16