کانون سردفتران و دفتریاران

دوشنبه, 11 اسفند 1399

نشست بررسی روند نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر اسناد رسمی برگزار شد

نشست بررسی روند نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر اسناد رسمی، در محل کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، در این جلسه دوتن از معاونین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نمایندگانی از بانک ملی، سازمان امور مالیاتی، ذیحسابی ثبت استان تهران، شرکت پرداخت الکترونیک سامان و کانون سردفتران حضور داشتند.
 
دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران ضمن خیرمقدم به میهمانان از یاری همه دستگاه های مرتبط در پروژه نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر اسناد رسمی، اظهار داشت: کانون سردفتران درتمام مراحل این پروژه به سایر دستگاه های مرتبط یاری رسانده و اینک در ادامه این روند و نحوه استفاده از این سیستم و مرتفع شدن مشکلات نهایت تلاش خود را لحاظ خواهد کرد.
 
وی با قدردانی از اقدامات انجام شده، ادامه تلاش همکاران تا رسیدن به نتیجه نهایی را لازمه تحقق کامل این طرح دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری دوره آموزشی مجدد برای دفاتر اسناد رسمی شاهد کمترین مشکلات در استفاده از سیستم پرداخت الکترونیک باشیم.
 
دکتر قنبری، عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان اینکه تاکنون مشکلاتی باعث تاخیر در روند نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر اسناد رسمی شده و مهمترین آنها ذیحسابی ثبت بوده، اظهار داشت: یقین پیدا کردن از لحاظ خزانه مهم بوده است و سعی کرده ایم در این ارتباط تا حد ممکن به مشکل برنخوریم.
 
محمودی، معاون مدیرکل انفورماتیک سازمان ثبت با اشاره به روند نصب دستگاه کارتخوان در سایر استان ها گفت: عملیات نصب در هر 30 استان کشور انجام شده و از کل سه هزار و 667 دفتر در کل مراکز استان ها، تعداد دو هزار و 331 دفتر تا کنون نصب و راه اندازی شده اند و بر این اساس حدود 75 درصد از دفاتر اسناد رسمی مراکز استان ها تجهیز شده اند. برخی استان ها مانند فارس، اصفهان، خوزستان، هرمزگان و آذربایجان شرقی در صدر لیست قرار دارند. از این تعداد استان های آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس بیشترین استفاده را از دستگاه کارتخوان داشته اند.
 
وی ادامه داد: در رابطه با استان تهران، از یک هزار و 610 دفتر در شهر تهران تاکنون دستگاه کارتخوان در 902 دفتر اسناد رسمی نصب شده است.
 
مهندس جهانگرد، مشاور فناوری اطلاعات رییس سازمان ثبت با ذکر اینکه تغییر روند 70 ساله کار در دفاتر اسناد رسمی که سنتی و جا افتاده است، نیازمند زمان و تلاش بیشتر است، اذعان کرد: رفع همه مشکلات در این پروژه نیازمند زمان بوده و با تشکر از کانون سردفتران، یاری هرچه بیشتر مسئولان این کانون و دفاتر اسناد رسمی را می طلبد. علاوه براین فرهنگ تاخیری مرسوم در جامعه باعث شده که استقبال و استفاده از این سیستم در تهران با کندی صورت گیرد.
 
دکتر فاطمی، مشاور شرکت پرداخت الکترونیک سامان هم در این جلسه با ابراز امیدواری از اینکه در ماه جاری باقیمانده مشکلات در زمینه نصب دستگاه کارتخوان و استفاده توسط دفاتر اسناد رسمی مرتفع شود، گفت: تا پایان ماه شهریور سال جاری 81 هزار و 717 مورد تراکنش موفق ثبت شده است و با تلاش همکاران و به روز رسانی سایت شاهد رشد بهتری هم خواهیم بود.
 
دکتر احمدی، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم با قدردانی از مساعدت های ریاست پیشین سازمان ثبت، رویکرد ریاست جدید این سازمان را در رابطه با مکانیزاسون دفاتر و لزوم استفاده از سیستم پرداخت الکترونیک یادآور شد و اظهار داشت: برای رساندن این پروژه به سر منزل مقصود نیازمند یاری رسانی همه دستگاه های مرتبط به ویژه کانون سردفتران و ذیحسابی هستیم.
 
دکتر سلیمانی، معاون توسعه و فناوری اطلاعات سازمان ثبت هم در این نشست ضمن تشکر از همراهی و همکاری همه مسئولان در پروژه نصب و راه اندازی دستگاه کارتخوان در دفاتر اسناد رسمی، همیاری و همراهی خوب صورت گرفته را مفید خواند و ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند، هرچه سریعتر شاهد تجهیز همه دفاتر به سیستم پرداخت الکترونیک و رسیدن مشکلات به حداقل باشیم.
 
در پایان این جلسه مقرر شد ظرف دو ماه آینده و تکمیل روند نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر، جلسات آموزشی در ارتباط با نحوه استفاده از دستگاه کارتخوان (pos) در محل کانون سردفتران و دفتریاران تشکیل شود.
 
انتهای پیام