سازمان ثبت درخصوص رويه واحد در مورد ماده 71 قانون دفاتر اسناد رسمي، پيشنهاداتي را ارايه كرد.
به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران، در بخشنامه سازمان ثبت به ادارات كل ثبت اسناد و املاك آمده است:
"مستنبط از ماده 71 قانون دفاتر اسناد رسمي و كانون سردفتران و دفترياران، محاكم دادگستري مكلف شده اند هرگاه راي بر بي اعتباري سند رسمي (اسناد تنظيمي در دفاتر اسناد رسمي) صادر نمودند، مراتب را جهت اقدامان بعدي به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام دارند،نظر به اينكه در اعلام مراتب مذكور رويه هاي متفاوتي از سوي محاكم محترم اعمال مي گردد، لذا مقتضي است به منظور تعامل و هماهنگي بيشتر و اتخاذ شيوه اي واحد، موضوع را در جلسه شوراي قضايي استان مطرح و مورد توجه قرار گيرد".
متن اين بخشنامه به اين شرح است:

