
امضای الکترونیکی را از دفاتر اسناد رسمی بخواهید
براساس توافق وزارت بازرگانی و کانون سردفتران، امضای الکترونیکی به عنوان یک خدمت جدید در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور به متقاضیان ارایه میشود.به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از روزنامه ایران، محمد صادق مفتح، معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی با بیان این مطلب گفت: داشتن هویت الکترونیکی لازمه تجارت الکترونیکی و انجام بسیاری از امور اداری در فضای مجازی است و توسعه آن به معنی توسعه تجارت الکترونیکی است.
وی با تأکید بر اجتنابناپذیر بودن توسعه تجارت الکترونیکی در عصر حاضر ادامه داد: از آنجا که سازمان ثبت احوال کشور نیز به دنبال هوشمندکردن کارت ملی بوده و امضای الکترونیکی نیز در آن دیده شده است با تشکیل جلسهای اقدام به تشکیل کارگروه مشترک با این سازمان کردیم تا در این راستا موازیکاری صورت نگیرد. مفتح، افزایش خدمات الکترونیکی را موجب سهولت در کار و صرفهجویی در وقت و هزینه مردم دانست و خاطرنشان کرد: امضای الکترونیکی در تمام دنیا اجرا میشود که در ایران نیز ارائه آن از هفته گذشته در دفاتر اسناد رسمی برای متقاضیان آغاز شده است. معاون وزیر بازرگانی با بیان این مطلب که اسناد صادر شده با گواهی امضای الکترونیک، حکم سند رسمی دارند، تصریح کرد: در بحث تجارت الکترونیک، ایران پیشتاز کشورهای منطقه غرب آسیاست و با توجه به پشتوانه خوبی که در این زمینه وجود دارد میتوانیم فاصله خود را با پیشتازان این عرصه در آسیا کم کنیم.
به گفته وی، یکی از محاسن سختافزاری که امضای الکترونیکی درون آن قرار میگیرد این است که نه قابل کپیکردن و نه قابل باز کردن است و در همان لحظه که فرد میخواهد خود را روی سیستم معرفی کند با مرکز کنترل صادرکننده کنترل میشود.
انتهای پیام